Ezért kerüld a mobil használatát repülés közben!

szerző kislolli 2 4380

Minden repülés alkalmával elhangzik: “Kérjük, kapcsolják ki mobiltelefonjaikat és elektromos készülékeiket” felszólítás.
Ha a repülésre olyan veszélyes lenne a mobiltelefonálás, akkor miért bízzák az utasra? Ezen bizonyára mindannyian elgondolkodtunk már.

Az általánosan elfogadott elképzelés az, hogy a telefont ne kíséreljük meg használni a repülőgépen, de az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (későbbiekben FAA) szerint nem jelentenek biztonsági kockázatot a mobiltelefonok. Mégis leginkább a légitársaságokra bízzák, hogy eldöntsék az ő rendszerükbe betudnak-e zavarni az elektronikus hullámok, hiszen tízezer méter magasan, ez sem játék. Konkrét válasz egyelőre nincsen, kockázati tényezőkről azonban beszélhetünk. Főként a nem oly régen történt Samsung eset! …erről cikkünkben is olvashatsz!

Mi baj történhetne?

Ami miatt egyáltalán felmerül, hogy veszélyt jelenthetnek a mobiltelefonok a repülésre. Az az a tény, hogy a tízezer méter magasan lévő mobiltelefon jel visszapattanhat a tornyokról egy erősebb jel formájában, ezzel megzavarva a repülőgép elektromos rendszerét.
Ez elméletben lehetséges, azonban nem tudunk olyan esetről, amikor egy mobiltelefon repülőgép szerencsétlenséget eredményezett volna.

A technika rohamos fejlődésének köszönhetően pedig egyre kisebb ennek a kockázata. 2014-ben a FAA kijelentette, hogy az elektronikus eszközök nem jelentenek biztonsági kockázatot,  a rendszereket nem érintik a mobiltelefon jelek. Egy tanulmánya szerint csak az 1984 előtti fedélzeti navigációs rendszerekben okozhatnak zavart.

Számos légitársaság vizsgálta már azt is, hogy lehet-e, biztonságos-e például a fedélzeti hálózaton keresztüli hívás és mivel nincs ok az aggodalomra ezek okán sem, céges is épültek erre a távközlési szolgáltatásra is, például az AeroMobile és az On Air. Elsősorban  a Fly Emirates, a Virgin és a British Airways járatain, de még másik 27 légitársaság gépein is találkozhatunk ezzel a szolgáltatásukkal.

Samsung Galaxy Note 7


Aki mostanság repült valamelyik közeli vagy távoli országba, bizonyára hallotta azt a mondatot, hogy biztonsági okokból akinek Samsung készüléke van, az jelezze a légiutaskísérőknek!
Hogy mi ennek az oka? Talán egy tavaly történt eset, amikor egy Samsung készülék kigyulladt egy amerikai repülőgép fedélzetén?
A Samsung azóta is vizsgálja az esetet, vissza is hívták ezeket a típusokat, azonban a későbbiekben a cserélt készülék is okozott problémát a repülés alkalmával.

Ezt követően szigorú ajánlásokat fogalmazott meg az amerikai légyügyi hivatal a készülék szállításával kapcsolatban. Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) első figyelmeztetése után végül konkrét ajánlásokat is kidolgozott, külön a légitársaságok és az utasok részére, ami itt érhető el PDF formátumban. Ezek szerint gépre szállva a telefont ki kell kapcsolni, leválasztani mindenféle töltőberendezésről, illetve letiltani az olyan applikációkat, amik bekapcsolhatják (például az ébresztőóra).

A készüléket olyan tokban vagy tartóban szükséges elhelyezni, ami kizárja a bekapcsológomb lenyomását, szállítása pedig kizárólag kézipoggyászban engedélyezett, a raktérben nem helyezhető el. …írja a PCWorld.

A gyári hibás Samsung mobilok használatát betiltották mostantól a repülőkön, és most már szinte minden gépen elhangzik a szokatlan figyelmeztetés a felszállás megkezdése előtt.

Korlátozás azért minden eszköz esetében van…

A FAA a szóbeli kommunikációt azonban továbbra is tiltja a mobiltelefonok repülőgépes használatánál, ugyanis maga a mobiltelefon nem, de a hanghívás elektronikus interferenciát okozhat. Elvileg, bár ez még a húsz évvel ez előtt használt elavult technikára vonatkozott. Az egyre modernebb rendszerek azonban védve vannak megszakító rendszerekkel, – viszont nincsen egy mágikus érzékelő a pilótafülkében ami kimutatná a működő telefon cellákat vagy a bekapcsolt  WiFi-t. Ennél fogva az ellenőrzés gyakorlatilag lehetetlen és egyenlőre nem tudni, hogy lesz-e ebben előre lépés, ha pedig lesz akkor mi módon lehet majd betartatni a telefonhasználatra vonatkozó korlátozásokat.

Tehát összefoglalva, manapság már a fejlődésnek köszönhetően kockázat nélkül használhatnánk a mobiltelefonjainkat akár hanghívásra is. Erre azonban még kitudja mennyit kell várni, hiszen Az FCC-nek, a légitársaságoknak is el kell fogadniuk ezt a saját szabályzatukban. Ennek fő akadálya pedig, hogy az emberek többségét zavarná, ha lehetne hanghívást bonyolítani. Sok bosszúságot okozhat ugyanis, ha valaki hangosan, hozzánk közel, vagy egyszerűen csak nagyon hosszan beszélget, amikor tőle pár centire pihenni, filmezni – nyugalomban utazni próbálunk.

Amikor repülőre szállunk, ha nem is akarjuk kikapcsolni a mobiltelefont, érdemes tehát a repülőgép üzemmódot választani – a biztonság kedvéért.

BANNER_tb

Szólj hozzá!

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

BANNER_tb