Valahol Európában – Horvátország

szerző Lolli 2 2980

Még szinte egy hónap hátra van a nyárból és ha szerencsénk lesz a vénasszonyok nyarát is kitudjuk használni. Sokan a legbiztosabb jó időre alapozva erre az időszakra időzítik a pihenést, nyaralást. Még nem késő nézelődni, Európát bemutató sorozatunk egy igazi nyaralós országot hoz most közelebb. Irány Horvátország!

Kézenfekvő, hogy amikor valaki itthonról tengerpartra vágyik, akkor a rövid utazási idő (és emiatt nem túl nagy útiköltség) és a gyönyörű tengerpart elérhetősége  miatt a Horvát tengerpartot válassza. Azonban a víz nem az egyetlen dolog, ami miatt érdemes déli szomszédunkat meglátogatnunk.

Barokk korok gyümölcse

A természet- illetve az emberi kéz alkotta helyszínek bőven szolgáltatnak élményt a Horvátországba látogatóknak. És természetesen sok helyen ütközhetünk magyar vonatkozásokba is, amik egész biztosan megmelengetik minden lokálpatrióta szívét. Például ott van mindjárt az Erődy-vár és a körülötte elterülő csinos kis barokk stílusú városka, Varazdin. Csudás barokk kolostorokkal és palotákkal mesél nekünk a város a múltról és varázsol el. Az Erődy vár, a gyönyörű várkerttel mindenképp megér egy sétát, de a  Prašinski-Sermage-palotát is érdemes például megtekinteni. Ez utóbbi büszkén viseli stílusának feltűnő mintáit, ha nem tudnánk mi az is megakad rajta a szemünk.

Luxus pihenés Horvátországban? Tudunk egy jó helyet!

Vissza az ókorba

Persze ekkorát azért nem utazunk, maradunk a jelenben. De Pulában igazi római kori kincsek között sétálhatunk. Az itt található amfiteátrumot “fénykorában”  az öt legnagyobb római amfiteátrum közé sorolták, és számos alkalommal adott helyet a kor vad szórakoztató műsorainak, a gladiátor harcoknak. Most jelentősen nemesebb formában szolgálja a művészetet: fesztiváloknak, koncerteknek ad helyet a patinás épület.

Kép: Ec-air.eu

Trogir – ahol a természet és az ember együtt működik

Trogir Horvátország közepén egy mesterségesen kialakított szigeten fekszik, így középkori múzeumvárosa igazán festői környezetben, öblökkel, tengerparti strandokkal körülölelve várja az érkezőket. Itt már valóban mélyen mediterrán területen járunk, ennek köszönhetően tavasztól őszig tartó jó idővel ajándékoz meg minket. A Krka Nemzeti Park is a közelben van, ahol mindenképpen érdemes a sok állat és növényfaj mellett megemlíteni a Krka vízesést is. Olyan, mint a mesében. Csak szebb.

Festini cseppkő barlang

A felszín alatti vizek csurrannak, cseppennek, csobognak és ezeket a kis csilingeléseket hallgatva sétálhatunk el a víz és a mészkő folyamatosan épülő, megújuló munkái között.  Száz méter hosszan bejárható, biztonságos barlangban számos jellegzetes cseppkőformát csodálhatunk meg: a Varázsló kalapja és Bábel tornya mellett például a Denevérszárnyat is. A karsztvíz pedig kis tavacskák formájában is jelen van, de mindent amire kíváncsiak vagyunk megtudhatunk a több nyelven elérhető idegenvezetésből is.

Bárhová utazz is, érezd jól magad, használd ki a nyarat – veled tartunk! Európa sorozatunk másik cikkét itt éred el!

BANNER_tb

Szólj hozzá!

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>